Bereikbaarheid

Elke ochtend tussen 8 en 12 uur zijn de praktijkassistentes bereikbaar voor het maken van een afspraak, opvragen van een uitslag, aanvragen van herhaalrecepten of voor vragen/overleg. Tussen 12 en 17 uur is er een baliedienst voor alle praktijken aanwezig. De baliedienst is bereikbaar voor dringende zaken die niet tot de volgende dag kunnen wachten. Urine kan elke ochtend tot 11 uur worden ingeleverd. Het liefst ontvangen wij de urines in de daarvoor bestemde, steriele, urine-containers. Deze zijn bij de praktijkassistentes en apotheek Spoorlaan (gratis) te verkrijgen.

Afspraken

Bij het maken van een afspraak zal de praktijkassistente naar de reden van uw komst vragen om een inschatting te maken hoeveel tijd er nodig is voor de afhandeling van uw klacht. Soms kan zij uw vraag direct beantwoorden of u een advies geven zonder dat u op het spreekuur hoeft te komen. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De praktijkassistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Meer tijd nodig? Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, dan wordt er meer tijd in de agenda gereserveerd. Online afspraken maken gaat via www.mijngezondheid.net

Visite

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De praktijkassistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Spoed

Als elke seconde telt, bel 112!

Spoedlijn: 010 – 450 40 10

Bij verwondingen of spoedeisende klachten kunt u ook bellen met uw eigen praktijk en optie 4 kiezen. U krijgt dan een assistente aan de lijn die kan beoordelen of een consult of een visite nodig is.

De praktijken zijn geopend op werkdagen tussen 8 en 17 uur.  ’s Avonds, ’s nachts en in het weekend belt u voor spoedgevallen de huisartsenpost 010 – 279 92 62.

Herhaalrecepten

Als u ingeschreven bent bij apotheek Spoorlaan, kunt u uw chronische medicijnen via de apotheek aanvragen.

  • Via de herhaalreceptenlijn 010 – 45 11 803
  • Via optie 1 als u naar de praktijk van uw huisarts belt
  • Via de receptenbrievenbus buiten.
  • Via de automatische herhaalservice van apotheek Spoorlaan, de assistente van de apotheek kan u hier meer informatie over geven

Voor de herhaalrecepten gelden de volgende regels:

  • Recepten die u op werkdagen vóór 10 uur aanvraagt, kunt u de volgende werkdag afhalen
  • Recepten die u op werkdagen ná 10 uur aanvraagt, kunt u twee werkdagen na aanvraag afhalen
  • Bent u niet in staat om naar de apotheek te komen, dan kunt u verzoeken uw medicijnen te laten bezorgen.

Het is voor de praktijken prettig als herhaalrecepten rechtstreeks bij apotheek Spoorlaan worden besteld (kan alleen als u daar bent ingeschreven). Dit komt de bereikbaarheid ten goede. Bent u ingeschreven bij een andere apotheek, dan kunt u op werkdagen tussen 8 uur en 12 uur de praktijkassistente bellen voor een herhaalrecept. Vermeld er dan duidelijk bij, bij welke apotheek u uw medicijnen wil gaan ophalen.

Avond-, nacht- en weekenddienst

De waarneming ’s avonds, ’s nachts en in het weekend is geregeld door de huisartsenpost bij het IJssellandziekenhuis. Op de huisartsenpost werken alle huisartsen uit de regio samen.

U moet EERST BELLEN om een afspraak te maken. Aan de telefoon kunnen ze dan inschatten wat u nodig heeft.

De huisartsenpost is geopend iedere werkdag na 17 uur tot de volgende ochtend 8 uur, op zaterdag en zondag en op feestdagen de gehele dag.

Contactgegevens:

Huisartsenpost IJsselland,
Prins Constantijnweg 2,
2906 ZC Capelle aan den IJssel,
010-279 92 62

Locatie Gezondheidscentrum Spoorlaan

Spoorlaan 20 C - F
2908 BG
Capelle aan den IJssel