Klachtenregeling Huisartsen
Gelukkig zijn de meeste patiënten heel tevreden over hun huisarts of andere zorgverleners van de praktijken. Maar misschien bent u over bepaalde zaken iets minder tevreden. Wij willen graag op de hoogte zijn van uw ongenoegen als dat er is. Het geeft ons namelijk de mogelijkheid om onze zorg nog beter te maken. Hier leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht. Mocht u een klacht hebben over een huisarts, praktijkassistente of een praktijkondersteuner dan kunt u dit het beste melden bij/aan uw eigen huisarts:
- U kunt bellen naar de assistente om u klachten door te geven. Zij zal met u zoeken naar een passende oplossing (bijvoorbeeld telefonisch afspraak met de huisarts of een afspraak op het spreekuur).
- Als u de klachten niet wil bespreken met de assistente staat het u ook vrij om het klachtenformulier in te vullen klachtenformulier (bestandstype PDF). Indien u het formulier niet zelf kunt printen kunt u er ook één aan de assistente vragen. U kunt na het invullen het formulier afgeven aan de balie of in de brievenbus doen. Waarna er binnen 5 dagen met u contact op zal worden genomen door de huisarts of praktijkmanager om het probleem te bespreken. Er zal met u gezocht worden naar een passende oplossing.
- Indien het gesprek met de huisarts of de praktijkmanager niet tot een bevredigende oplossing heeft geleid, dan kan de klachtenfunctionaris van de SKGE hierbij helpen. De klachtenfunctionarissen van de SKGE bemiddelen tussen u en de huisarts. Voor de stappen die u hierin moet volgen kunt u terecht op: https://www.skge.nl/patienten/klachtenprocedure/klacht-huisartsenzorg/. Indien u niet digitaalvaardig bent kunt u bellen naar de SKGE voor op telefoonnummer: 088-022 91 00.
Alle huisartsen en waarnemers van de huisartsenpraktijken in gezondheidscentrum Spoorlaan zijn aangesloten bij de SKGE (Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg).